En bit papper och lite aim

Rubriken ovan var Lunkas svar på hur man undviker plums i toaletten, vilket jag lovade i föregående text skulle vara titeln på mitt nästa blogginlägg. Det passar nästan obehagligt bra för det är samma metod jag har använt för att komma fram till hur jag ska ordna upp mitt liv. jag tror nog att lunka när han sa det här, antagligen ganska oavsiktligt, kom på receptet på framgång inom det mesta. vad kan man inte åstadkomma med en bit papper och lite aim?

Det kan bli riktigt bra böcker om man bara ser till att packa ned papper och aim. Hur skulle mitt kylskåp se ut om man inte hade papper och lite aim när man skriver inköpslista? Och vid ett tillfälle som nu, när jag är så jävla trött på mig själv för att jag aldrig kan prestera allt vad jag kan är allt jag behöver en bit papper och lite aim. Det jag har siktet inställt på är att under en veckas tid göra alla de där sakerna som man hela tiden vet att man borde göra och som ligger och gnager i bakhuvudet hela tiden, det som gör att man har svårt att somna om kvällarna och som gör att man om morgnarna stönar till och drar täcket över huvudet i hopp om att somna om.

-städa lägenheten
-Fixa bokhyllan och hatthyllan som vi köpte för ett halvår sedan
-skriva minst 20 sidor, valfritt projekt
-ingen kebab (snyft)
-tre måltider per dag
-två timmars plugg per dag, mer om så krävs
-Gå på varje träning
-få en ordentlig dygnsrytm
-äta frukost
-Läsa: H.P Lovecraft    
Nya författarskolan    
The Art of War
Alla pluggböcker vi kan tänkas ha
-Betala alla räkningar innan jag får påminnelser
-Bara köpa saker som jag verkligen behöver
-färga håret
-Sluta bita på naglarna
-blogga varje gång jag känner för det
-Tvätta alla mina kläder och rensa lite i garderoben

Lyckas jag inte med det här, och alla andra grejer som dyker upp under veckans gång så ska jag söka professionell hjälp. I vilken form har jag inte bestämmt ännu, det får vi se. Hur som helst tänkte jag uppdatera den här listan varje dag och sätta en liten stjärna (*) efter varje sak som är avklarad.
det var allt för idag, nu ska jag kolla till tvätten!
//Daniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0