Arbete, det är roligt!

Nu är snart arbetsveckan slut och det ska bli så jävla skönt med helg! Att arbeta på Riksbyggens fastighetsskötaravdelning har inte varit något direkt givande jobb, utom rent ekonomiskt. Bonnigare människor får man leta efter och enformigare arbetsuppgifter också. Trotts detta har jag klarat veckan utan att försova mig och vill oftast bara dö tills jag kommit in i duschen om mornarna. För fem år sen hade jag varit så sjukt emo över ett sånt här jobb men jag antar att till och med jag har växt upp lite! eller så är jag bara mer pengakåt nu än jag var då.

Hur det än är med den saken så vet jag iaf en karriär som inte är ämnad för mig och dessutom så lägger jag märkte till hur det ser ut i varenda rabbat jag går förbi. Jag hade egentligen tänkt skriva ett längre inlägg om hur mycket högre man värderar sin fritid när man arbetar men på grund av just denna omprioritering så anser jag att den timme som är kvar innan jag ska gå och lägga mig (klockan är just nu 21:00) är alldeles för dyrbar för att skriva en massa skit här som ändå bara 3-4 pers orkar läsa.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0