80 cl Jäger kan inte ha fel: Det var en kul fest igår

Själv minns jag inte så mycket av kvällen, men vi andra får väl kompletera med de bitar som saknas ur pusslet. Kvällens början är iaf inte så dimmig, den började som alla våra fester gör: med att vänta på att folk ska dyka upp.  40 minuter efter utsatt tid börjar också folk dyka upp och ölspelet kunde börja. Det fanns bara ett problem: de var inte tillräckligt heta ELLER coola för att få spela med mig. Vissa var det ena men inte det andra och stackars Jimmi råkade svara att han var varken eller.

Denna brist hos mina medmänniskor såg jag till att åtgärda på bästa möjliga sätt: var de inte tillräckligt coola fick de en iskall jäger och var de inte tillräckligt heta fick de en shot rom och varm oboy. Efter det var det bara att köra igång. Naturligtvis kom det en hel del klunkar min väg och som den rutinerade flaskdrickare jag är blev klunkarna allt mindre och pauserna allt längre tills första omgången var över.

Då var det dags att bli ännu hetare och coolare med nästa omgång gäster. Det är efter det här som minnet börjar svika, men om jag minns rätt så gick nykteristerna hem med vad som skulle kunna vara lätt nedlåtande flin på läpparna medan vi andra stod och shottade i köket. Det blev lite tjafs också men det löste sig snabbt och drickandet fortsatte i rasande fart.

Även Kalle dök upp, (!) som vanligt den finaste av gäster (och därför den senaste). Det absolut finaste med Kalle, förutom hans vinnande sätt och snygga kropp är, som han själv uttryckte det på msn inatt någon gång kring 04:12, när han precis kommit hem från festen: "ag är så jävla bra på att ta ifatt fylla numera. jag är nästan så bra så att det är tragiskt! fyafan".

I slutet av kvällen, då de som inte var riktigt lika coola och heta som vi andra sollats bort har jag för mig att det blev riktigt bögigt. Gittarren kom fram och lukas satt och drägglade över bard som spelade diverse komplicerade låtar och klagade på att han var för full för att kunna spela, Jag och kalle satt och disskuterade livet efter döden och andra saker som har med religion att göra och böghögar bildades, både i soffan och på golvet.

Vid det här laget fick Emo nog och sa till på skarpen, hon hade gått och lagt sig en timme tidigare och hade av någon mystiskt anledning haft svårt att sova. Sakta men säkert gick det väl upp för folk att det var dags och gå hem och tur var väl det för de där böghögarna vet man aldrig vart det kunnat sluta annars.

Det är ungerfär allt jag minns, förutom Petters fantastiska rekordförsök till Guiness rekordbok:
                                                                   
Om jag inte minns fel är det 16 st han lyckats trycka in i käften på tvären. Minst sagt imponerande! Nästan lika imponerande är mängden shots vi hällde i oss, det är max 20cl kvar i den literflaska jäger som var full i början av kvällen och romflaskan av samma storlek är i stort sätt tom den med. Bra jobbat grabbar! och tjejer även om det kändes som att Linn och Anja inte stod för lika stor del av supandet som oss andra.

Kommentera gärna om det är något underhållande som jag missat!

Mvh
Danne

Kommentarer
Postat av: Yllet

Haha låter som det var drag.

Synd att jag inte var där, för mig alltså. TUR för er andra. Jag hade säkert dominerat spritflaskan! :D

2008-10-31 @ 15:57:41
URL: http://yllet.blogg.se/
Postat av: Emo

Tror väl att du fått med det mesta från kvällen :P

2008-10-31 @ 16:05:51
Postat av: Rathan

Haha, Petter lär för evigt hemsöka mina drömmar med den där bilden!



Tackar annars för en rackarns trevlig kväll rö!

2008-10-31 @ 16:59:17
Postat av: Rathan

Haha, Petter lär för evigt hemsöka mina drömmar med den där bilden!



Tackar annars för en rackarns trevlig kväll rö!

2008-10-31 @ 16:59:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0