En liten uppdatering om lovet

Osaka resan var lite av ett fiasko, vilket de som sett bilderna på facebook lätt kan förstå, så den orkar jag inte skriva om. Vi hade kul åt att den var så störd, men jag var glad att det bara var jag och marcus. Jimi hade gått bersärk om han behövt sova på det golvet .

Efter resan har vi festat lite, för omväxlings skull. Ungefär lika nytt och fräscht som friterad kyckling. De andra är ute ikväll också, men jag valde faktiskt att stanna hemma (vilket jag antagligen kommer att få höra imorgon). Jag tänkte att jag skulle få något vettigt gjort för en gångs skull så jag slänge iväg en kommentar på den här bloggen. Ägaren är en tjej som heter Mimmi, är 22 år och pluggar dataspelsutveckling här i Japan. Jag är inte säker på att jag vill plugga det här istället för Skövde, men jag har tänkt höra av mig till henne ett bra tag mest för att se hur det är. Jimi kände tydligen henne från något forum och tipsade mig.

Utöver det har jag kollat på Rikard Falkvinge på youtube (piratpartiets ordförande), Läst om biblioteket i Alexandria på wikipedia och övervägt att städa. Det ser förjävligt ut här just nu, lite som mitt rum gjorde på vrinnevigatan ibland... Ah, those were the days! Fasen vad gymnasiet var en enkel tid ändå... Men åter till dagordningen: Min dygnsrytm har varit helt uppåned sedan osakaresan, och idag ska jag försöka balansera tillbaka den lite igen genom att gå och lägga mig före 2. Igår somnade jag någon gång kring 5-6 tiden (på morgonen), och så har det varit senaste veckan.

De här sista dagarnas ledighet kommer att gå fort, och sen är det tillbaka till skolan som gäller. Det ska nästan bli skönt, så man känner att man gör något vettigt om dagarna istället för att sova bort dem.

Hehe jag glömde nästan! Jimi och jag hade ett litet äventyr för oss idag och igårnatt. På vägen hem från krogen igår hittade vi nämligen hans cykel som blev stulen för en vecka sedan ungefär, bara 3 kvarter hemmifrån. Jimi plockade givetvis med sig den hem och ställde den i vardagsrummet över natten. Dagens projekt var att spreja om den så tjuven inte skulle hitta den igen och skaffa ett bättre lås. Så vi cyklar iväg till en 100-yens affär och köper några burkar med snorgrön och lila sprayfärg och sätter igång. Någonstans där inser Jimi att det faktiskt inte är hans cykel, för hjulen är för små. Dock passade hans nyckel i låset och allt annat ser likadant ut. Mystiskt... Hur som helst, han sprejar cykeln, resultatet blev för jävligt och jag satt mest bredvid och skrattade. Senare på kvällen åkte vi förbi Mr.Max och där köpte han bättre sprej, så nu är hela cykeln svart istället, vilket inte alls är lika kul, men den ser å andra sidan inte lika fuckad ut längre. Sprejandet skötte han mitt på öppen gata också, smidig som han är. Det förvånar mig nästan att han inte satte upp en skylt först med blinkande lampor och texten: "PSYKELSTÖLD IN PROGRESS".  haha på tal om det, lite ren LAN-nostalgi måste jag bjuda på!

Det var allt för den här gången,  Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Lancia

Hi friend! Dessvärre inte asien jag ska till utan superexotiska Köln i Tyskland. Men jag tackar för the invitation! Är det oktober du kommer hem?

2009-08-18 @ 02:37:55
URL: http://lancia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0