Det är klart man är en Viking!

Idag har det varit sådär lagom varmt. 33 grader i skuggen, med brännade sol,  så där varmt att det fräser om rumpan när man sätter sig på cykelsadeln, och lukten av stekt bacon lägger sig tungt kring kvarteret. Så varmt att man kan ta av sig tröjan och vrida ur den när man kommer till skolan, om man mot förmodan lyckas få loss den från kroppen där den sugit sig fast.

Jimmi är ju alltid en positiv jävel, som älskar när det är varmt, så jag har åtminstone haft någon att glädja mig tillsammans med.  Appropå det så kom han precis förbi och bjöd på öl. det är alltid trevligt!

anyways eftermiddagen gick åt till plugg och skitsnack med anton och Marcus, och omkring 7 tiden så blev vi hungriga. I närheten av skolan finns det ett ställe som heter Yakiniku Viking, där de har en minst sagt intressant affärsidé. Du ger oss 2000 yen och vi ger dig precis hur mycket mat som helst i 90 minuter. huvudrätten är grillat kött av alla upptänkliga sorter, med ett flertal såser till och tillbehör finns så det räcker, alltifrån klyftpotatis och nudlar till grönsaker och sushi. Dessutom har de en rejäl avdelning med efterrätter, och som en bonus vid sidan av finns det 3 olika sorters currygryta med ris att välja mellan: kort sagt Antons paradis.

Så nu har jag en liten kula att träna bort imorgon! Naturligtvis var vi tvungna att förstöra maten på något sätt, man kan ju inte bara äta god mat när man är ett grabbgäng. Lite vadslagning ägde rum vilket resulterade i att Marcus åt en rejälportion potatissallad utspädd med 10 rejäla skedar wasabi och jag drack ett glas melonsoda med 3 väl tilltagna skedar. För dem av er som inte testat att ha wasabi i läsk, vilket jag verkligen inte kan rekommendera, så bubblar något fasansfullt, och skummet bränner i hela munnen. Hur själva läsken smakar ska vi inte ens prata om, min mage slår fortfarande kullerbyttor.


Men är man en viking så är man, och en utmaning kan man inte vägra, särskilt inte om summan man slår vad om ligger på 10 won.

Nu är det läggdags för mig!
Puss på er!

Kommentarer
Postat av: Lancia

idioter :)

2009-07-14 @ 18:40:10
URL: http://lancia.blogg.se/
Postat av: Petter

Jag skulle aldrig.. (A)

2009-07-22 @ 11:51:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0