It's raining men! Hallelujah!

Jag tror mig minnas att jag nämnde den nederbörd som drabbat oss i gårdagens inlägg, men det tål att nämnas igen. När jag gick och la mig igårkväll regnade det ordentligt och jag tänkte för mig själv: "fan, det kommer suga att åka till skolan imorgon, det blir bussen för min del". Vid 6:30 vaknade jag av att det regnade så mycket att det totalt överröskade ljudboken jag satt på i bakgrunden. En halvtimme senare ringde Dharma, vår "studierektor" kan vi väl kalla honom, och sa att skolan var inställd idag, pågrund av att det regnade så förbannat.

Det här är alltså samma skola som kräver läkarintyg om du är sjuk en enda dag, som förväntar sig att alla elever ska ha 100% närvaro at all times. Då kanske ni förstår hur mycket det regnade imorse. När jag gick ned för att meddela Jimmi var jag tvungen att gå i badbyxor, med paraply och foppatofflor utan strumpor. Det var som om någon gud satt på massagestrålen på sin dusch och riktat den ned mot Fukuoka. 

Imorgon lär det de dock inte ställa in skolan, vilket är synd. Jag lär mig nästan mer av att strosa runt i Fukuokas tunnelbana än jag gör i skolan. Hur som helst så har dagen mest gått åt till att strosa runt på stan med Jimmi och hans flickvän Kristin, samt matlagning tillsammans med dem och lite filmtittande nu på kvällen. Egentligen hade jag tänkt ägna dagen åt studier, men jag hade lånat ut min bra bok till Anton, han skulle haft prov idag om det inte varit för regnet.

Hur som helst har det varit en bra dag, och jag köpte lite roliga grejer på 100yens affären. Bland annat en baseboll och en blockflöjt. Men nu ska jag se de absolut sista avsnitten av Heroes!
Ha det bra mina vänner!

Kommentarer
Postat av: Emo

Men Danne, handla inte mer skit nu ;) Vad ska du med en baseboll till?! Blockflöjten har jag ju sett att du hanterar på bästa vis ;P

2009-07-01 @ 16:16:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0