Have you ever seen the rain?

Det är en aning blött här. Inte sådär delicious and moist som Lancia vill ha det, utan verkligen blött. Det är så blött att kläderna mögglar om du försöker hänga dem på tork, så blött att du lika gärna kan gå utanför dörren en stund istället för att ta en dusch. Det är så blött att cyklarna rostar bara av att stå ute. Det är SÅÅ blött att du får russinfingrar om du öppnar fönstret. SÅ blött är det.

 Sen att det har regnat 24/7 de senaste dagarna (och beräknas fortsätta göra det hela veckan lång) gör ju inte cykelturen till skolan trevligare. Idag var jag så genomsur när jag kom till skolan att det första vår lärare gjorde var att springa och hämta en handduk till mig. Det tog mig fram till 3 på eftermiddagen att torka, och sen var det ju bara att cykla hem igen.

Skolan i sig har varken blivit bättre eller sämre, men jag har vant mig mer. Tyvärr kör skolan på i samma rasande tempo, så jag har fortfarande ordentliga problem med att hänga med. Jag försöker komma ikapp men ibland känns det bara helt lönlöst.

Utöver det har Åke och Tobbe kommit hit och flugit hem sedan jag sist skrev något vettigt här. Deras besök var väldigt roligt, och vi hittade på en massa störda saker, vi blev bland annat intervjuade i direktsänd TV (vad som verkar vara en nationell sändning, vilket fortfarande får mig att må illa när jag tänker på det). Sen var vi ute och drack en hel del, Det kändes oundvikligt när Åke var med. Vid midsommar tog vi en tripp till Korea vilket var hejdlöst roligt! Det finns massor av fula bilder från deras besök i Japan och Korea på facebook för den som är intresserad.

Det känns lite tommt nu när de har åkt men å andra sidan så har jag mer tid till skolan nu, och lite mer yta att röra mig på. Nu ska se på heroes och plugga kanji tänkte jag mig! ha det bra allesammans!

Kommentarer
Postat av: Richard Hermansson

Äntligen lite updates. Forsätt med det danne, vill veta mer om livet i Japan. Vad gör ni om dagarna? Förutom att supa skallen i bitar "the old fashion way" och gå i skolan. Hoppas att du har det bra. Ser framemot alla gåvor när du kommer hem ;)

2009-06-30 @ 15:54:13
Postat av: Daniel

Jag ska försöka bättra mig med bloggandet, jag lovar. Angående vad vi göra om dagarna så pluggar vi och super mest faktiskt. då och då försöker jag få lite sömn, och ibland åker vi iväg och super någon annanstans. gymmar 3ggr i veckan... annars händer det inte så mycket, tyvärr.

2009-06-30 @ 16:35:23
URL: http://cardanai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0