Mike Tyson briljerar

Ibland undrar jag varför jag ens försöker... Igår var ju ute igen, inte för första gången och antagligen inte sista. Som vanligt så ska det vara förfest här hos oss, även om det är helt meningslöst att förfesta i Japan. Tur att jag inte är bitter för det! Det var dock våran kärring till granne, som ringde polisen för att vi pratade högt klockan 8 på en fredagkväll. Fint ställe jag hamnat på, tack för den grannen! nu var det ju Jimi som fick all skit, eftersom det var utanför hans rum vi satt. En annan granne kom också förbi, en äldre herre i pjamas, och tog en öl med oss precis innan snuten dök up. Vad han ville riktigt vet jag inte, men han var någorlunda trevlig. Dock försvarade han oss inte när polisen kom, vilket var lite fegt av honom tycker jag, men så är det i Japan.

Efter våran något abrupt avslutade hemmafest slängde vi oss in i en taxi med en gubbe som inte hittade ordentligt, eller så försökte han bara lura oss utlänningar på en högre taxa. hur som helst så slöt vi upp med ett gäng glada taiwaneser och kineser från vår skola, anförda av (King) Loui, en snubbe i Jimis klass. Om han någonsin vill gå ut med oss igen ska vi vara glada. Anyways, vi fortsatte enligt den briljanta plan Jimi och Anton lagt upp för kvällen och rör oss bort till Fubar där vi skaffar oss armbandet som garanterar fria drinkar hela natten lång och tar oss också ett par vardera av nämnda drycker.

Efter en stund lämnar vi dock fubar, dock inte förän Jimi och anton lyckas med sin senvanliga grej, att hooka upp någon randommänniska från vilket land som helst egentligen och påstå att de inte kan supa ordentligt. Sen blir det "upp till bevis" med jägerbomber (shots). Allt annat är gratis, men hey! låt inte det stoppa er från att bränna ett par tusen på shots! briljant grabbar, briljant.

Nu börjar Anton närma sig "du är en så jääävla fin människa äruuu"-stadiet, och av någon anledning får han för sig att mitt öra ser jävligt smaskigt ut. Så han tog sig ett rejält bett och även om hela örat sitter kvar så har jag fortfarande bitmärken. Nå, nog om det, han gjorde så mycket fantastiska saker under kvällen/natten/morgonen att inte ens jag orkar orda om det.

Vi ramlade in hela gänget på kareoken och av någon anledning så kommer vi inte riktigt därifrån som planerat. Det var visst någon som ville ta refrängen huh Jimi? haha, Han sjöng kanske 70-80% av alla låtar under natten, från 23-05:30. Så jag förstår om rösten inte är på topp idag, men hey! jag kan vara med på andra versen, no probs. Tjejerna körde ju också några japanska låtar de gånger då Jimi var på toa, bland annat Ayumi Hamasaki (stavning?) som jag vet att Emo lyssnar på hemma i Sverige. För rättvisans skull kan jag väl lägga till att.... neee fan, fuck rättvisa!

När jag väl kom hem sådär runt 6 snåret på morgonen var det direkt i säng som gällde.

Det är sånna här dagar, sånna som idag, som man blir nostalgisk och tänker på hemmafester i Kalles gamla lägenhet. Eller lunkas nya för den delen. Sofiero och grabbarna! those where the days. Hade jag haft er med mig ut här hade vi haft jävligt mycket roligare!
Shout out till mina homies i Norrköping stad! Rastaman-Anton, Butterfly-Bard och Lunk the hunk, jag droppar Lollo "röret" rörström, Lance "the Shepherd" Nagy, jag droppar ABC! Tobbeman, ChilenarN^ från Vilbergen, Kejl- mannen med hyllan (tolka fritt), D.A.M.P aka Sven-of-the-son Petter! shit, jag droppar hela akademien! Fnaskemma 4 real, Miskaman, Martin H, Ludd-of-the-wig! Hageby, Ljura, fuckin' Waldorf! okej, inte Waldorf fan, död åt den skiten.
Då droppar jag hellre Matteus församling, Karin "han-är-ju-så-hungrig-stackarn" Jönerud and crew. Min familj, Min bejb och alla andra där ute! PEACE!

Och ja, jag SKA sluta lyssna på svensk hiphop när jag är bakis, jag lovar.

Kommentarer
Postat av: Ela

att vara sådär nostalgisk = självdestruktivt. Det är som ett slag i magen när man tänker på hur det va förr. Fan, det borde finnas plåster mot det.

2009-05-23 @ 11:57:58
URL: http://konstigtattvaraela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0