På tisdag äts det ärtsoppa...

På lördag är det fest, men fredag är ändå den dagen som känns bäst! Idag har jag haft en bra dag(!). Skolan fick sig en känga, en lärare snodde nämligen Marcus block. Då tog jag tillbaka det och gav läraren en sånndär härlig "gör-det-igen-om-du-vågar-min". Varpå hon hastigt sänkte blicken. För att citera Batman Begins: "that is power you can't buy!". Hur som helst så fick hon be Marcus om ursäkt lite senare, när vi tog ett snack med vicerektorn eller vad man nu ska kalla honom. Dharma heter han, men smeknamn är the shit, så vi kallar honom för brunöga.

På tal om smeknamn så har jag lyckats samla på mig en hel del sen jag kom hit, det har blivit lite av min grej. Triple D, Karate Kid, Danne Dyngrak, DaimkryssarN^ och nu senaste Äppeldanne. Jag orkar inte dra historierna bakom alla, men det senaste är lite extra roligt eftersom det är lärarna på skolan som hittat på det. Jag hade nämligen med mig ett äpple på inträdesprovet. Det tog inte lång tid innan jag var "färdig" (kunde inte mer) och då satte jag mig och smaskade i mig nämnda frukt. Tydligen lät jag en hel del, och det är uppenbarligen inte tillåtet att käka äpplen under prov i Japan, för senare fick jag höra från drakguden att läraren tyckt jag låtit som en smutsig barbar. Då sa hon dock inte ett ord om det, den lilla fegisen.

Det är från denna incident som namnet stammar, dock var jag lyckligt ovetande om detta tills en av Jimis lärare hälsade på mig med namnet Ringo-Danierusan (=äppeldaniel). Jimi tyckte naturligtvis detta var hysteriskt roligt, och var inte sen med att berätta för de andra.

Så för den här veckan heter jag Äppeldanne och nästa gång vi är på krogen ska jag kalla mig för Ringo. Jimi har istället blivit en mängd verb, att göra en Jimi är alltifrån att skita till att ha linser i skolan och skrämma lärarna med. Anton är dock fortfarande Tyson i min bok, och Marcus lever vidare utan smeknamn...

Framöver kommer mitt schema vara rätt fullt, men inom en månad ska jag förhoppningsvis ha en till blogg uppe, där jag lägger upp grejer jag skriver vid sidan av, framför allt början till vad som en dag kanske blir en bok om livet som utbytesstudent i Fukuoka. Sen blir det säkert lite dikter för de av er som gillar sånt (om det nu finns någon alls ibland er) och annat smått och gått i samma stil som den jag la upp här nyligen, men mer info om det senare. Nu ska jag njuta av min Yasumi (ledighet).

Sayounara!

Kommentarer
Postat av: Emo

Härligt att du haft en bra dag ^^ Fasen, jag måste komma ihåg Ringo-Danierusan så jag kan börja kalla dig för det ;P

2009-05-29 @ 12:23:00
Postat av: Daniel

lewl, plz don't

2009-05-29 @ 12:30:57
URL: http://cardanai.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0