_SC6!

Oj oj oj vilken helg det varit! Som vanligt låg planeringen på top redan innan, jag köpte biljett till galan på onsdagen och tågbiljetten på torsdagen. Att vi ens kom iväg var ju bara ren tur. Men det kändes riktigt najs att glida iväg från jobbet redan vid två-tiden och möte upp Basse på stationen. Väl där hoppar vi tåget och drar några bärs, Innis and Gun är förjäkla gott en fredag eftermiddag. Väl på tåget (som var försenat, men det behöver jag ju knappast påpeka, SJ är ju faktiskt aldrig i tid) Satt vi och snackade lite om kortet och blev riktigt taggade. Basse verkar ha lite utan en manrush på David Bielkheden och var riktigt nervös för den matchen.

Själv var jag mest taggad inför Maddog's fight, hade följt hans videoblogg ett bra tag innan. Efter en något komplicerat tågbyte (där vi fick sitta mellan två vagnar och dricka bärs) var vi slutligen framme i Stockholm. Där mötte Tobbe upp oss och visade vägen till gullmarsplan, och efter lite frågor hittade vi tillslut till hovet. Precis innanför dörrarna så stötte jag på Elin Bladh, och vi snackade lite snabbt innan vi drog iväg för att hitta våra platser, samt köpa lite merchandise. 

jag, 25

 

Första fighten var riktigt dålig, men det var å andra sidan två väldigt nervösa killar, den ena hade 1-0 i record och den andra gjorde sin proffsdebut. Efter denna något svaga inledning kom galan igång på riktigt, och fighterna var riktigt bra. Hanna Silén är alltid spännande, och även om hennes fight till största delen bestod i att hennes tyngre motståndaren tryckte upp henne mot gallret så fick hon in ett par bra smällar och avgick med segern, till min förvåning. Klart jag hade hoppats, men enligt min begränsade erfarenhet brukar domarna inte titta på vem som gör mest skada utan vem som kontrollerar mest (Kampmann mot Shields är ett bra exempel).

Magnus "jycken" Cedenblad såg taggad ut, men kanske lite överspänd och "ryckig" i sin slagteknik. Det spelar ju å andra sidan ingen större roll när man slår som ett godståg i full fart ,och han löpte aldrig någon större risk att förlora den fighten. Hans standup får mig att tänka på Keith Jardine av någon anledning... hur som helst så var det kul att se att det gick bra för honom, han är alltid så glad och positiv inför sina fighter vilket är en nice omväxling ifrån många andra. Kärlek och respekt!

Galan bjöd inte på särskilt många skrällar i övrigt, även om David Bielkhedens förlust kan betraktas så av vissa. Själv tycker jag han kämpade bra men eftersom han fick ett poängavdrag var domslutet inte direkt förvånande. Det som förvånade mig var att slutsignalen inte hördes alls där vi satt, och vi satt ändå på 3dje bänk.

En sak som var extremt störande var att det satt tre stycken riktigt blåste tjejer i trettioårsåldern och skrattade och skrek om allting utom just fighting. mest var det extensions och vem som hade spöat vem om de gått upp i ringen själva, eller den och den fighterns magmuskler. Var väldigt sugen på att be dem hålla käft och titta på matcherna, men lät mig. Jag förstår inte varför man betalar 1200 SEK för att sitta och snacka om annat, och förstöra för oss som faktiskt är där för att titta.

Efter galan kom Elin förbi igen, och när hon försvunnit in i vimlet kände jag och Basse att det var dags att bege oss. Vi var rätt trötta efter 6 timmars spänning och begav oss mot tunnelbanan mot skärholmen. Där mötte vi upp Tobbe och drog hem till Anna och SuZzZ, tog ett par bärs och gick sedan och la oss, trötta i både kropp och huvud.

Nu slutar jag jobbet, så mer info om helgen får det bli imorgon! over and out.

Kommentarer
Postat av: Basse Hultmark

Hehe bra sammanfattning! Dock så kan jag inte hålla med om åldern på tjejerna bakom oss, skulle tippat på extremt omogna 20 åringar ;P

2010-11-03 @ 18:07:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0