Vad som händer i livet

Jag fick ett telefonsamtal från min mor häromdagen. Hon har fortfarande inte gett upp tanken på att jag egentligen borde bli ambulansförare, vilket jag alltid tyckt varit underligt. Jag tror visserligen att hon förstår att det där med datorspelande inte kommer att gå över efter 18 år, men hon kanske hoppas innerst inne att jag skall ta mitt förnuft till fånga, skaffa körkort och börja läsa medicin. Var det kommer ifrån vet jag inte, men det har hon tyckt sedan jag gick i gymnasiet minst. Hon säger att det är för att jag kan hålla mig lugn i krissituationer, vilket åtminstone stämmer till viss del.
I övrigt så händer det mycket just nu, Evelina har infört projektstopp för min del. Nu får jag inte ta på mig några nya grejer alls på två veckor. Ganska vettigt i och för sig för såhär ser schemat ut:
1. Anmäld till valberedningen för Skhils
2. Hemligt sidoprojekt 1 (spel)
3. Hemligt sidoprojekt 2 (spel)
4. PVU-plugg 8h/dag (programvaruutveckling)
5.  MMA och gym 1-2 pass/dag
6. Representant för Swedish Game Awards på högskolan i Skövde
7. Företagsvärd för Framtidsmässan
Det är vad som står på agendan UTÖVER att från och med nästa vecka så drar spelprojektet i skolan igång på riktigt! Varje punkt i listan innehåller massor av sidoaktiviteter, möten, dialogskrivande, planering och informationssökande men just nu står de inte i någon inbördes ordning. Kände bara att jag behövde lista allting för att själv få koll på det. När jag har tid så får jag försöka göra en priolista också, så jag vet vad jag trappar ned på om (när) det blir för mycket. Igår var jag i skolan 13 timmar, och inte var jag sliten när jag kom hem heller. Börjar nästan bli van vid det, tror det är Lindas fel.

Nu är klockan 07:48 och det är dags att röra sig mot gymmet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0